Ljuslyktor.

Så var det där med idén som poppade upp i skallen på mig igår natt. 
Jag åt majs igår och etiketten lossnade lite lätt från burken, då tänkte jag rent spontant "meeeen vad fin den här burken är under den majsiga, färgglada etiketten...den spar vi!"
På natten slog det mig. 
Ljuslyktor.
En Emelie behöver alltid fler ljuslyktor att pimpa och piffa med någonstans. Balkongen kommer behöva pimpas.
Ljuslyktor får det bli! 

Jag vet inte om jag var något av ett geni för ett par minuter. Men jag resonerade som så att det var bäst att ha något motstånd när man skulle spika i burken, så den inte blir helt sned och vind och bucklig och så vidare. 
Så jag slog i vatten och ställde in burken i frysen.

Resten är otroligt simpelt. Hamra och spika som du vill. 
Jag valde att göra en med "sick-sack/triangel mönster" och en med ett prickmönster som ser random ut, men som är otroligt symmetriskt och korrekt om jag får förklara(pedant ni vet). 
Nu när jag kom hem kunde jag äntligen testa och se slutresultatet- SÅ nöjd!
Fy Fabian vad jag ska käka majs...


Imorgon ska jag tömma fler burkar och testa nya mönster. Kanske har en affärsidé på g här?! 
Säg till om du vill ha en fashion ljuslykta av mig!
Home Sweet Home., Test&Tips | |
Upp