För vi är starka nu.

Jag orkar ta tag i saker igen. Vilken fantastisk känsla! 
En tid har jag haft så mycket saker som jag tänkt göra. Men sen så har jag ändå bara blivit liggandes i soffan och jäst efter jobbet, eller somnat rättare sagt. 
Då känner man sig misslyckad, tänker att; imorgon, imorgon ska jag ta tag i allt!
Så blir det inte så ändå. 

Den här veckan satte jag upp små, små mål. Ingen big deal. Men allt handlade om att jag skulle bestämma mig för något, och genomföra det, inte skjuta upp det.
 Igår skulle jag gå till vc och lämna sista proverna. Check! 
När jag ändå var där förnyade jag mitt recept på min medicin också. Heja mig.
Gick och handlade, trots att jag inte orkade egentligen. 
Skulle till gymmet, släpade mig dit(trots att jag inte hade någon lust alls). Det var stängt...fail. 
Tog en promenad istället. Heja mig!

Idag drog jag till Apoteket och hämtade ut min medicin, trots att det var världens kö och jag inte hade någon lust att vistas bland folk. 
Hade bestämt att jag skulle diska idag.
Det slutade med att jag förutom det:
Städade och rensade massor i badrummet.
Gjorde fint i garderoben(måste göra mig av med massa kläder, det svämmar över).
Och städade resten av palatset. 
Dammtorkade, dammsög, vattnade blommorna osv.

Tänk vad bra det är att sätta upp mål som är lätta att uppnå, och sedan förvåna sig själv med att göra mycket mer än det man tänkt. 
Jag ska fortsätta på den här banan tror jag. 

Ännu en milsten har vi här. Förut ändrade jag datumet varenda, varenda dag. Nu hade jag inte rört den sen i början av September. 



Babbel, Words of wisdom | | Kommentera |
Upp